Et langsigtet logistikpartnerskab bygget på fleksibilitet og forståelse
"Når én partner har overblikket over hele kæden, bliver både planlægning og eksekvering mere enkel – og mere pålidelig"

Gensidig forståelse, fleksibilitet og fælles ambitioner har forvandlet et behov for søtransport til et integreret logistikpartnerskab med skræddersyede løsninger – og kapacitet til både vækst, kompleksitet og kundespecifikke behov.
Mere end logistik – et samarbejde med udviklingskraft
DKSH Nordic er en international distributør af råvarer til blandt andet fødevare-, bygge-, pharma- og kosmetikindustrien. Med flere hundrede kunder i Norden og Baltikum har de specialiseret sig i at levere fleksible løsninger – hurtigt, effektivt og med høj kvalitet, og H. Daugaard har været en fast logistikpartner og medspiller i den udvikling. Fra en enkelt sending og et lille lager i Dalby er samarbejdet vokset til en fuldt integreret løsning der omfatter hele logistikkæden med søfragt, lagerstyring og daglig vejtransport direkte til DKSH Nordics kunder.
Skræddersyede løsninger, der skaber vækst
I takt med at DKSH’s forretning har udviklet sig, er samarbejdet med H. Daugaard blevet udvidet og tilpasset. I 2025 kulminerede samarbejdet med den hidtil største sending til Kolding Havn, hvor et skib med 4.600 tons materiale ankom. Det markerede ikke bare en rekord i volumen, men også et logistisk nybrud, hvor løsningen blev til i fællesskab. For at kunne håndtere mængderne blev der taget en ekstra lagerhal i brug, og materialet klargjort direkte til at blive distribueret til DKSH Nordics kunder i de efterfølgende uger.
Èn samlet logistikkæde
Samarbejdet mellem DKSH Nordic og H. Daugaard favner hele værdikæden – fra råvareproducent til slutkunde. Når de indgår aftale om køb af materiale i Europa, er det H. Daugaard, der står for koordineringen med leverandøren og finder det rette logistik setup til opgaven. Vi håndterer al dialog om lastemængder og sikrer, at varen ankommer rettidigt til Kolding. Ved ankomst tages hele lasten ind på lager, hvor vi varetager både modtagelse og lagerstyring.
Når lagerbeholdningen nærmer sig et lavpunkt, reagerer vores team proaktivt og kontakter DKSH Nordic for at planlægge de næste sendinger. DKSH Nordic har ligesom alle vores kunder en fast kontaktperson, hvilket sparer tid og genererer fleksibilitet i en branche, hvor præcision og service er altafgørende.
"Når én partner har overblikket over hele kæden, bliver både planlægning og eksekvering mere enkel –og mere pålidelig. Og så er det klart, at for os som kunde er det rart at have en logistikpartner, der er med i hele kæden. Så kan man optimere hele vejen rundt i fællesskab."
– Benjamin Nicolai Sewohl Rasmussen, Specialist Sales Support DKSH Nordic.
Logistik i praksis – fleksible og stabile leverancer
Når varen først er på lager, tager H. Daugaard også ansvar for næste led: Den daglige distribution til DKSH Nordics kunder. Her er det ikke bare lagerstyring og ordrer, men også direkte kundekontakt, der gør forskellen. Med Operation Manager, Alexander Damkjær, som fast kontaktperson, koordineres leverancerne hurtigt – ofte fra dag til dag – og ordrer kan rykkes eller tilpasses, hvis kundernes behov ændrer sig.
”Jeg kender størstedelen af deres kunder, og tager ofte selv kontakt til dem, for at lette processen – så tæt er vores samarbejde. En aftale er en aftale, og det er i den grad kernen i vores relation”
-Alexander Damkjær, Operation Manager H. Daugaard
Fælles kvalitetsfokus og høj fleksibilitet
DKSH Nordics produkter skal leveres fejlfrit og til tiden – og her er logistikken helt afgørende for den samlede kundeoplevelse. H. Daugaard er kendt for sin fleksibilitet, leveringssikkerhed, høje kvalitet og korte beslutningsveje. Det har skabt et samarbejde, hvor man rykker hurtigt, også når det gælder specialopgaver eller stramme deadlines. Den daglige kontakt med vores Operation Manager, Alexander Damkjær, gør at der kan ageres hurtigt, uanset om det handler om at booke en sending til dagen efter eller tilpasse lagerkapaciteten, da han har et indgående kendskab til både samarbejdet og DKSH Nordics forretningsbehov.
Denne fleksibilitet blev især tydelig, da en større og mere kompleks opgave skulle løses:
"I stod klar med et virkelig velfungerende setup, og det viste igen, hvor fleksible og customized I er påjeres løsninger. Jeg forstår udmærket sloganet 'customized logistics' – det er præcis det, der gør H. Daugaard helt unik og adskiller jer fra andre.”
– Casper Larsen, Managing Director DKSH Nordic

Samarbejde med udviklingsperspektiv
Partnerskabet mellem DKSH Nordic og H. Daugaard er ikke kun operationelt – det bygger på gensidig forståelse, fælles værdier og en ambition om hele tiden at udvikle sig sammen.
Samarbejdet har vist sin styrke i takt med, at både kompleksiteten og volumen er vokset. Med faste kontaktpersoner og en høj grad af fleksibilitet, kan begge parter reagere hurtigt og kvalificeret – også når der opstår nye behov, eller markedet stiller andre krav. Det tætte partnerskab gør det muligt at optimere på tværs af hele logistikkæden og samtidig investere i digitale værktøjer og bæredygtige løsninger, der skaber værdi for både DKSH Nordic og deres kunder.
"Vi startede kun med shipping, og har allerede udvidet med både lager og vej. Det tætte samarbejde og den høje fleksibilitet giver en stærk forståelse for hinandens forretninger. Vi er ikke bare kunde og leverandør – vi er partnere i et marked, hvor kvalitet og samarbejde følges ad. Det er den relation, der gør, at vi kan vokse sammen."
– Casper Larsen, Managing Director DKSH Nordic.